1. » »
  2. » مقایسه گوگل درایو و دراپ باکس

مقایسه گوگل درایو و دراپ باکس

گوگل درایو و دراپ باکس

 
براساس آمار دو سرویس ذخیره سازی گوگل درایو و دراپ باکس بهترین برنامه ذخیره سازی ابری بین سرویس های موجود که در این زمینه فعالیت می کنند،هستند. اما این که بین این دو سرویس کدام یک بهتر است، بستگی به این دارد که برای کاربر چه ویژگی با اهمیت تر است. ما در این مقاله به مقایسه گوگل درایو و دراپ باکس می پردازیم و ویژگی های هریک را به طور کامل توضیح می دهیم.

مقایسه گوگل درایو و دراپ باکس در فضای ذخیره سازی

یکی از ویژگی های مهم که در ارائه دهنده فضای ذخیره سازی بسیار مهم است و باید به آن توجه کنید میزان فضای است که این سرویس دهنده به شما می دهد تا فایل های خود را در آن ذخیره کنید. شما باید به موارد مانند میزان فضای ذخیره سازی رایگان، قیمت هر گیگ از آن و تا چه میزان این فضا قابل ارتقاء است باید توجه کنید. پس در مقایسه بین گوگل درایو و درآپ باکس ابتدا به شما می گوییم که هر کدام به شما به چه میزان فضای ذخیره سازی رایگان می دهند و در صورتی که قصد خرید داشته باشید کدام یک ارزان تر است.
 
در مورد فایده ذخیره کردن اطلاعات در ابر مجازی اینجا را بخوانید

فضای ذخیره سازی درآپ باکس (ِDropbox)

در درآپ باکس شما می توانید هر فایلی با هرحجمی را ذخیره کنید  که این یک مزیت مهم در این نرم افزار است اما کل فضای ذخیره سازی رایگانی که در اختیار شما قرار می دهد 2 گیگ بایت می باشد. که با  فعال سازی آپلود خودکار عکس در اپلیکیشن موبایل درآپ باکس می توانید 3 گیگ حجم اضافی دریافت کنید. و یک راه دیگر برای افزایش میزان ذخیره سازی دعوت دوستان خود به استفاده از این اپلیکیشن است که به ازای هر شخصی که با دعوت شما از این برنامه استفاده کند 500 مگ فضای اضافی به شما تعلق می گیرد که البته شما حداکثر می توانید 32 نفر را به استفاده از درآپ باکس دعوت کنید. و در صورتی که شما هنوز نیاز به فضای ذخیره سازی اضافی داشته باشید باید آن را خریداری کنید که قیمت هر گیگ آن از گوگل درایو بیشتر است.

 

دراپ باکس

 

فضای ذخیره سازی در گوگل درآیو (Google Drive)

فضای ذخیره سازی که به صورت رایگان و در ابتدا در اختیار شما از طریق برنامه گوگل درایو قرار می گیرد 15 گیگ بایت است که از درآپ باکس بیشتر است. البته این فضا بین اکانت جیمیل،عکس های گوگل پلاس و سرویس عکس گوگل مشترک است. و  گوگل هیچ آپشنی برای افزایش حجم رایگان برای شما قرار نداده است که می توان گفت  در حالت کلی حجم ذخیر سازی این دو اپلیکیشن در صورتی که از تمام گزینه های افزایش حجم استفاده کنید فقط 6 گیگ تفاوت دارد. و اگر شما به فضای ذخیره سازی بیشتری نیاز دارید از گوگل درایو استفاده کنید چون دارای قیمت پایین تر است.

مقایسه گوگل درایو و درآپ باکس در همگام سازی

همگام سازی فایل های به شما این امکان را می دهد که به صورت خودکار تمام فایل های خود را در لب تاپ، تبلت وموبایل خود کپی کنید و در هر زمانی با اتصال به اینترنت به راحتی به آن دسترسی داشته باشید. و یک نسخه پشتیبانی از فایل های خود داشته باشید تا در صورت دزدیدن یا گم شدن موبایل یا لب تاپ خود به فایل های خود دسترسی داشته باشید.

همگام سازی در دراپ باکس

شما برای همگام سازی فقط کافی است فایل را بکشید و سپس در درآپ باکس رها کنید با این کار این فایل ها به فضای ذخیره سازی ابری ارسال می گردد. و کاربر می تواند در هر زمانی با استفاده از وب سایت دراپ باکس، سیستم عامل مک،ویندوز، لینوکس، ios، اندروید بلک بری و کیندل فایر به فایل ها دسترسی پیدا کند. شما با این کار می توانید این فایل ها را با دوستان خود نیز به اشتراک بگذارید.

همگام‌سازی در گوگل درایو

برای همگام سازی در گوگل درایو مانند درآپ باکس فقط کافی است که فایل را کشید و رها کنید تا در فضای ابری گوگل درایو ذخیره  شود. شما می توانید برای استفاده از گوگل درایو هم به سایت آن مراجعه کنید و هم با اپلیکیشن آن که بر روی سیستم عامل مک و ویندوز قابل نصب است استفاده کنید. شما فایل های که بر روی گوگل درایو ذخیره کرده اید را می توانید ویرایش کنید زیرا این نرم افزار قابلیت های برنامه office  برخوردار است. همچنین شما می توانید این فایل ها را با دوستان خود به اشترک بگذراید و به آن ها اجازه ویرایش بدهید. که در دراپ باکس امکان انجام ویرایش توسط دیگران وجود ندارد در نتیجه این یک نقطه قوت برای گوگل درایو است.

گوگل درایو


مقایسه معایب و مزایا دراپ باکس با گوگل درایو

به طور کلی هر کدام از این دو برنامه دارای معایب و مزایایی هستند به عنوان مثال اگر شما نیاز به فضای ذخیره سازی بیشتر دارید، بهتر است از گوگل درایو استفاده کنید چون هزینه خرید حجم اضافی در این برنامه بسیار پایین تر است همچنین استفاده از گوگل درایو بسیار آسان است شما برای نصب آن فقط به یک جیمیل نیاز دارید. و در انتها گوگل درایو برای کسانی که نیاز به ویرایشگر های آفیس دارند بسیار مناسب است. البته یک عیب که این اپلیکیشن ذخیره سازی دارد این است که چون اشتراک سازی اجباری بین برنامه های مختلف گوگل دارد در نتیجه حافظه آن در صورت وجود تعداد زیاد نامه سریع پر می شود.
دراپ باکس در کامپیوتر، سیستم عامل مک، اندروید و  ios دارای عملکرد یکسان است و بهترین برنامه همگام سازی هنگام استفاده از چند دستگاه مختلف است.
 

مقالات مشابه

کارشناس فروش