1. » »
  2. » آینده تبلیغات آنلاین

آینده تبلیغات آنلاین

یکی از مهمترین چالش های فعالیت در حوزه تبلیغات آنلاین و بازاریابی دیجیتال استفاده همیشگی از این بازار رو به رشد است. تغییرات در فضای دیجیتال در دهه ی اخیر توانسته است کل صنعت تبلیغات به ویژه در ایران را دگرگون سازد.  با توجه به رشر سریع ابزارهای دیجیتال پیش بینی روند تبلیغات در فضای مجازی اندکی دشوار میشود. اما با بررسی عمیق روند های در حال انجام میتوان تا حدی آینده این نوع کسب و کار را تخمین زد.

بر اساس آمارو ارقام موسسه استاتیسا statisa کل درآمد تبلیغات دیجیتال در سال 2017 میلادی بیش از 227 میلیارد دلار بوده است در حالیکه در سال 2015 این مبلغ در حدود 168 دلار تخمین زده شد. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده میزان کل درآمد حاصل از تبلیغات آنلاین تا سال ۲۰۲۱ چیزی در حدود ۳۳۲ میلیارد دلار خواهد بود و این یعنی نزدیک به ۴۶ درصد رشد در چهار سال آتی. با یک بررسی بسیار ساده این آمار و ارقام به خوبی میتوان نتیجه گرفت که در آینده نزدیک بیشتر سهم بازار تبلیغات و مارکتینگ متعلق به فضای مجازی خواهد بود.

بخش بزرگی از کیک تبلیغات آنلاین در سال‌های آتی بدون شک متعلق خواهد بود به تبلیغات صحیح در موتورهای جستجو Search Advertising همچون گوگل، که احتمالاً سهمی در حدود ۴۰ درصد از کل درآمد تبلیغات را در برخواهد داشت.
هرچند به نسبت رشد تبلیغات ویدئویی Video Advertising و بنری Banner Advertising در سال‌های آینده رشد محافظه کارانه‌ای خواهند داشت تبلیغات به شکل آگهی‌های ثابت Classified Advertisingعملاً رشدی نخواهند داشت و باید با آن خداحافظی کرد.




مقالات مشابه

کارشناس فروش