1. » »
  2. » نحوه دیدن کد های HTML یک وب سایت

نحوه دیدن کد های HTML یک وب سایت

شما می توانید به راحتی کد های تمام صفحات وب موجود در دنیای اینترنت را با استفاده از مرورگرهای (کروم، فایرفاکس ، اینترنت اکسپلورر و ... ) ببینید.
خواندن منبع (Source) یک صفحه ی وب از جمله امکانات پیش فرض مرورگرهای وب در سیستم عامل های دسکتاپی می باشد که با کلیک راست و انتخاب گزینه ی View Page Source یا Inspect قابل دسترسی است.
با استفاده از کلیدهای میانبر Ctrl+U می توانید فقط به سورس HTML سایت دسترسی داشته باشید و همچنین می توانید با استفاده از کش گوگل آدرس سایت مدنظر خود را با پیشوند :cach در گوگل جستجو کرده و یا در نوار آدرس مرورگر تایپ کنید. برای مثال در نوار آدرس (Address Bar) بنویسید  cache:ww.rohamweb.com و سپسEnter بزنید.
گوگل شما را به نسخه ی کش شده صفحه ی مربوطه هدایت می کند. در قسمت بالای صفحه، گزینه ی مشاهده منبع را مشاهده می کنید.با انتخاب این گزینه سورس صفحه به آسانی مشاهده خواهد شد.

نحوه دیدن کد های HTML یک وب سایت

اما اگر این کد کپی شوند و در صفحه وب دیگیری قرار گیرند کاملا بهم ریخته میشوند و دیگر کار نمیکنند چرا که تعداد زیادی صفحات  Css و  Java script  به این صفحه متصل شده است و وقتی این کدها کپی شود فقط Html را کپی کردید و به آنها دسترسی نخواهید داشت. چون با توجه به CMS (سیستم مدیریت محتوا برای مثال: وردپرس – جوملا – دیتالایف – لاراول و ...) استفاده شده نحوه ی آدرس دهی های Css و javascript و Fonts تغییر خواهد کرد.

 
برای آموزش اچ تی ام ال (Html)  و سی اس اس (Css) می توانید با کلیک روی هر کدام از لینک ها از مقالات ما استفاده نمایید.

اگر شما جز کسانی هستید که به بازار خوب برنامه نویسی پیوسته اید و زبانهای سی اس اس و اچ تی ام ال را بلد هستید مسلما می دانید که زبانهای Css، Html جز کاربردی ترین زبانهای برنامه نویسی درجهان می باشد می توانید به راحتی با این امکان مرورگر به راحتی پروژه خود را مدیریت کنید و باگ گیری کنید چون هم میتوانید اطلاعات مفید و کاربردی از سمت سرور به دست آوردید و هم ارور های پروژه رو به راحتی پیدا کنید و debug کنید.
  • تب Console: با استفاده از این تب می توانید ارورهای مربوط به فایل های Js  رو بینید فایل های Js یکی از مهم ترین قسمت های طراحی سایت می باشد که اگر ارروی داشته باشد سایت یا لود نمیشود یا امکانی که با js  به فایل پروژتون اضافه کردید اجرا نخواهد شد برای مثال (امکان WOW - owl carousel) 
  • تب Network: از این تب هم برای بررسی فرم های ارسال شده، امکانات نصب شده روی سرور، نمایش کوکی ها استفاده می شود که با استفاده از کلیدهای میانبر Ctrl+R و کلیک روی نام دامنه می توانید با استفاده تب Header به این اطلاعات دسترسی داشته باشید. هم چنین از طریق تب Response هم می توانید به سورس Html سایت دسترسی داشته باشد.
نحوه دیدن کد های HTML یک وب سایت

مقالات مشابه

کارشناس فروش