1. » »
  2. » آموزش ایجاد دکمه (Call to action) در سایت

آموزش ایجاد دکمه (Call to action) در سایت

امروز با آموزش ساخت لینک با تگ Href در خدمت شما هستیم که می توانید در طراحی سایت از این تگ برای راحتی بازدیدکنندگان سایت خود استفاده کنید. 
حتما شما برنامه نویسان و طراحان سایت با تگ Href آشنایی دارید این تگ باعث ایجاد لینک و پیوند به صفحات دیگر می شود.

آموزش ایجاد دکمه (Call to action) در سایت

لینک یا پیوند چیست؟
در دنیای اینترنت، فایل ها و صفحات بیشماری از سایت های مختلف وجود داره. برای ارتباط بین این صفحات، مسلما یک رابط مورد نیازه. لینک در اینترنت این وظیفه رو بر عهده داره.
لینک از کلمه لاتین یعنی Link به فارسی وارد شده است و معادل آن در زبان ما پیوند یا لینک نام دارد. کاربرد پیوندها در دنیای مجازی بسیار گسترده شده است به طوری که نمی توان گشت و گذار اینترنتی را بدون پیوند ها تصور کرد، کاربرد های تگ a را در ادامه این پست نام میبریم:
  • تگ a برای لینک به یک صفحه
این یک نمونه ی ساده ی برای ایجاد یک لینک ساده در فایل های HTML است برای مثال با درج این کد در HTML  با کلیک روی کلمه رهام وب به سایت rohamweb.com ارجاع داده می شوید.
  
<a href="https://rohamweb.com">رهام وب</a>
 
  • استفاده از تگ a  برای مشخص کردن یک آدرس ایمیل و ارسال ایمیل
از تگ< a>  می توان به عنوان یک email tag استفاده کنید، از mailto:email address همراه با ویژگی href نیز استفاده خواهید کرد.
حالا اگر یوزر روی این لینک کلیک کند، email client  آغاز به کار خواهد کرد ( مانند lotus notes و outlook express و غیره.) که روی کامپیوتر شما نصب شده است.  که آدرس ایمیل دریافت کننده در آن تایپ شده است.
مشکلی که وجود دارد این است اگر یوزر email client نصب شده روی کامپیوتر خود نداشته باشد، ارسال ایمیل ممکن نخواهد بود.

همچنین می توانید می توانید یک موضوع ایمیل و یک بدنه ی ایمیل پیش فرض همراه با آدرس ایمیل خود ایجاد کنید تا بیننده مجبور نباشه چیزی غیر از متن اصلی. در زیر مثال استفاده از بدنه و موضوع پیش فرض را مشاهده می کنید.
 
<a href="mailto:info@rohamweb.com?subject=ارسال ایمیل به شرکت رهام وب&body=درخواست خود را وارد نمایید"></a>
  • استفاده از تگ a  برای برقراری تماس تلفنی 
امروزه اکثر کاربران برای سرچ های خود از گوشی های همراه استفاده میکنند برای اینکه، کاربران بتوانند به راحتی با کلیک روی شماره های تماس سایت با شما ارتباط برقرار کنند کافیست تمام شماره تلفن ها را در تگ a و مقدار href را schema:tell قرار دهید.

<a href="tel:+982188652508">تماس با ما </a>
استفاده از این امکان برای کاربرانی که با گوشی از سایت شما بازدید میکنند بسیر کاربرپسند می باشد زیرا با درج شماره تماس های داخل سایت به صورت زیر، وقتی کاربرروی آن کلیک می کند شماره تماس داخل clipboard تلفن همراه کپی می شود و با کلیک روی دکمه Call می توانند تماس بگیرند بدون اینکه نیاز به تایپ شماره باشد.
در حالی که بسیاری از مرورگرها موبایل های مدرن به طور خودکار شماره تلفن ها را تشخیص می دهند و آنها را به لینک ها تبدیل می کنند، بهتر است این کار را به طور مستقیم در کد خود انجام دهید. با این امکان دیگر نیازی نیست که شما برای هر شماره گیری، شماره تماس را به صورت دستی، وارد نمایید. 
مرورگرهای دسکتاپ که از تماس های صوتی پشتیبانی نمی کنند  میتوانید نرم افزارهای  Google Voice یا Microsoft Communicator را بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. 
همیشه شماره تلفن را با استفاده از فرمت شماره گیری بین المللی وارد کنید
علامت پلاس (+)، کد کشور،; و شماره.
  • استفاده از تگ a برای ارسال sms
با درج این کد هر کسی که با موبایل روی لینک mesage کلیک کند به صورت اتوماتیک و درج شماره تماس گیرنده وارد New Massge  گوشی می شود و به راحتی بدون تایپ دستی شماره موبایل میتوانید sms ارسال کنید.

<a href="sms:3000212822">ارسال اس ام اس </a>
 با ما همراه باشید

مقالات مشابه

کارشناس فروش