1. » »
  2. » فارسی تایپ کردن در فیلدهای فرم

فارسی تایپ کردن در فیلدهای فرم

گاهی اوقات نیاز است کاربر، هنگام وارد کردن اطلاعات خود در یک فیلد متنی،یا فیلدهای سرچ فقط متن فارسی وارد کند؛ حتی اگر صفحه کلید کاربر فارسی نباشد.
در صورتی که چنین قصدی دارید تا کاربر فقط دسترسی برای درج کاراکترهای فارسی را در فیلدها فرم داشته باشد این کار را می توانید توسط farsiInput انجام دهید.
farsiInput تا این تاریخ با IE، فایرفاکس، کروم و اپرا سازگار است و توسط آن کاربر بدون نیاز به داشتن یک صفحه کلید فارسی و تغییر زبان کیبورد (Alt+Shift) می‌تواند فارسی تایپ کند. 
البته با  farsitype.js (اسکریپتی برای تایپ فارسی بدون نیاز به تغییر زبان کیبورد است که استفاده از آن در سایت خود، به کاربران شما کمک می‌کند بدون داشتن صفحه کلید فارسی روی کامپیوتر خود، درون فرم‌های سایت شما فارسی تایپ کنند! ) اما فقط در مرورگرهایی مانند Internrt Explorer کار می کند. و چون دو دکمه RTL و FA  رو به پایین فیلد اضافه میکند زیاد جالب نیست و کاربر باید با استفاده از کلید FA که در زیر فیلد نمایش داده می شود زبان را باید تغییر دهد اما با farsiInput  زبان تایپ داخل فیلد، خودکار عوض می شود و باعث بالا رفتن سرعت ورود  اطلاعات کاربر می شود و دیگر نیازی نیست کاربر زبان سیستم خود را با (Alt +Shift) تغییر دهد.
 - کد زیر بعد از کتابخانه جاوا اسکریپت فایل خود وارد کنید. فایل jquery.farsiInput.js را میتوانید با دانلود فایل ضمیمه را در پوشه پروژه خود paste کنید.
<script type="text/javascript" src="js/jquery.farsiInput.js"></script>
- باید برای فیلدی که امکان فقط درج تایپ فارسی داشته باشد آی دی یا کلاسی رو براش مشخص کنید و کد اسکریپت رو مشابه تصویر زیر وارد کنید. 

 

دانلود کدهای کامل: farsi_input.zip [حجم: 1.83 کیلوبایت] (تعداد دانلود: 731)

با تشکر از همراهی شما winked

 

مقالات مشابه

کارشناس فروش