1. » »
  2. » xamarin چيست ؟

xamarin چيست ؟

كتابخانه xamarin بيش از ۲۰۰۰۰ كامپوننت قابل استفاده دارد، كدهاي برنامه قبل از كامپايل شدن در بستر فريم ورك دات نت اجرا مي‌شوند و نهايتا به صورت كدهاي بومي آي او اس و اندرويد ( برنامه نویسی ویندوزفون هم که با سی شارپ انجام میشود ، یعنی شما با یک کد سه خروجی برای پلتفرم اندروید ، IOS و ویندوزفون خواهید داشت ) در خروجي پديد مي‌آيند. توسعه دهندگاني كه از اين ابزار استفاده كنند مي‌توانند اپليكيشن‌هاي خود را بروي بيش از ۱۰۰۰ دستگاه مختلف كه با تكنولوژي پردازش ابري (Cloud) بنا شده است تست كنند.
 
با استفاده از xamarin مي توان براي IOS , Android و Windows Phone كد نويسي كرد.
 
براي برنامه نويسي بر روي موبايل ابزارهاي متفاوتي وجود دارد بطور مثال براي برنامه نويسي بر روي اندرويد اغلب از زبان جاوا و چندين ابزار مورد نياز جاوا و اندرويد استفاده مي شود  براي برنامه نويسي بر روي ios از زبان objective c و ابزارهاي آن استفاده مي شود و براي برنامه نويسي براي windows phone از زبان #C  و Visual Studio استفاده مي شود.

Xamarin امكان مي دهد با استفاده زبان #C براي هر سه ساختار موبايلي ( IOS + Andriod + Windows Phone) تنها با يك محيط و يك زبان مشترك برنامه نويسي كنيد.

 

مزایای استفاده از زامارین (Xamarin) :

استفاده از مهارت های #C (برای یادگیری سی شارپ اینجا را کلیک کنید ) و NET. ، برنامه نویسان و مهندسان نرم افزار وقت و انرژی بسیاری برای یادگیری ویژگی های زبان #C و نحوه استفاده از آن و همچنین فریمورک NET. صرف کرده اند. با این که جاوا با زبان های شی گرا شباهت های بسیاری دارد ولی اگر یک برنامه نویس #C بخواهد همان برنامه ای که می تواند در زبان #C بنویسد را در زبان جاوا بنویسد وقت و انرژی بسیار زیادی را می طلبد. حال اگر کسانی که به زبان #C برنامه تولید می کنند بخواهند برای موبایل ها برنامه تولید کنند باید آن برنامه را به زبان جاوا تولید کنند. ولی با استفاده از این نرم افزار به راحتی می توان با استفاده از همان مهارت های #C برنامه اندروید تولید نمود و دیگر لازم نیست که سختی یادگیری زبان جاوا را تحمل کرد. علاوه بر این لینوکسی ها هیچ نگران نباشند چون Xamarin متعلق به پديدآورندگان mono مي باشد. mono  يك محيط با امكانات Visual Studio  و opensource در لينوكس مي باشد. چون میتوانید به راحتی با زامارین در لینوکس برای هر سه پلتفرم کدنویسی کنید .

 
معایب استفاده از زامارین (Xamarin):

    دارا بودن لایسنس Xamarin.Android همانند Xamarin.IOS و Xamarin.OS x ابزارهای تجاری هستند و باید خریداری شوند. البته در کشور ما این مشکل حادی نیست.
    انتظار برای آپدیت در اکثر مواقع وقتی که یک نسخه از اندروید به بازار عرضه می شود مدت زمانی طول می کشد که شرکت Xamarin نرم افزار خود را آپدیت کند تا این نرم افزار با آخرین نسخه اندروید سازگار باشد.
    کارایی (performance) و مدیریت حافظه گاهی اوقات گفته می شود که استفاده از زبان #C برای توسعه برنامه های اندروید سرعت را کاهش می دهد ولی هنوز اندازه گیری و ارزیابی درستی از این قضیه به عمل نیامده است.
 
 

مقالات مشابه

کارشناس فروش