1. » »
  2. » استراتژی بازاریابی سئو

استراتژی بازاریابی سئو

 هر ایده و تفکری که بتواند به افزایش بازدید سایت کمک کند تا مخاطبین بیشتری با سایت آشنا شوند و در نهایت ، آن‌ها را به مشتری تبدیل نماید، استراتژی سئو نام دارد.
از جمله این استراتژی‌های کاربردی تولید محتوای اختصاصی برای سایت است. همان طور که می دانید به جهت بهینه سازی سایت براساس اصول فنی و حرفه ایی، باید استراتژی‌های مطلوب و کاربردی به عنوان هدف تعیین شود، زیرا پیش از طراحی سایت باید استراتژی سئو به طور کامل پیاده سازی شود.
 بررسی بازدیدکنندگان، نحوه جست وجو کاربران آنلاین، آنالیز وب سایت رقبا، بررسی کلمات پیشنهادی گوگل و استخراج برترین کلیدواژها از جمله مواردی است که پیش از طراحی وب سایتتان باید به آن توجه کنید. اگرسایت شما بدون در نظر گرفتن موارد ذکر طراحی شود،  قطعاً نمی توانید در زمینه استراتژی بازاریابی سئو موفق باشید، همچنین از داشتن کسب و کاری موفق محروم می شوید و مشتری های خود را از دست می دهید.
توسعه  و گسترش روز افزون یک استراتژی و تغییر استراتژی بر اساس محتوا به تفکر، آنالیز و زمان احتیاج دارد. یک تحلیل گر متخصص باید اهداف مختلفی را برای سئو تعریف نماید و سپس با در نظر گرفتن اهداف و ابعاد متفاوت استراتژی، برای عناوین محتوا ، تاکتیک‌های مختلفی را تعریف کند.

seo


انواع استراتژی سئو

با وجود رقابت های زیاد در بین بازاریابان اینترنت استراتژی‌های مختلف سئو می‌توانند افزایش بی نظیر درآمد در کسب و کارشما را داشته باشند.
از مهمترین و اصولی‌ترین استراتژی‌های کارآمد سئوی حرفه‌ای برای تولید محتوای اختصاصی، می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود، که درباره هریک توضیح مختصری را در اختیار شما خواهیم گذاشت:

بهینه سازی برای جستجو در موبایل و مرورگر آن  

وب گردی با موبایل و تبلت در اکتبر 2016 از وب گردی با دسکتاپ 51.3 % بیشتر بوده است. این آمار نشان دهنده اهمیت بهینه سازی وبسایت برای موبایل برای جذب مخاطبان این دستگاه‌ها است. با تغییر الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل در سال ۲۰۱۶ و دادن نقش بیشتر به سایت‌هایی که برای موبایل و گوشی‌های هوشمند بهینه شده‌اند. البته تاثیر تغییر الگوریتم گوگل هنوز به صورت کامل مشخص نشده است اما در سال‌های آینده این تاثیر بیشتر نمایان خواهد شد. این بدان معناست که در اولویت قرار دادن نسخه ی موبایل سایت شما و محتوای مناسب موبایل ها بسیار مهم است.
اگر شما نیز قصد دارید در این شرایط موفق باشید، باید درک عمیقی از نیازهای کاربران و نحوه استفاده آنان از موبایل برای جستجو و نحوه نمایش سایت خود در دستگاه‌های مختلف تلفن هوشمند داشته باشید و بهینه سازی وبسایت برای موبایل را جدی بگیرید.
نکته ای که به آن تاکید می شود این است که تفاوت جستجوهای انجام شده در گوشی‌های هوشمند با دسکتاپ را بدانید. در بسیاری از اوقات افراد به دنبال یک آدرس یا مورد فوری در موبایل هستند. برخی افراد جستجوی خود را در تاکسی یا خیابان انجام می‌دهند. بنابراین اطلاعات ارائه شده باید کوتاه و حاوی پیام اصلی باشند.
برای مثال فرض کنید فردی جستجویی با موضوع "نحوه تهیه پیتزا” و فردی دیگر جستجویی با موضوع "نزدیک‌ترین پیتزا فروشی” را انجام می‌دهد. گوگل تفاوت این دو جستجو را به خوبی درک می‌کند و برای فردی که در جستجوی پیتزا فروشی است جستجوهایی مرتبط ارائه می‌دهد. بنابراین برخی از مطالب شما ممکن است در هنگام جستجو با موبایل بیشتر مورد توجه گوگل قرار گیرند و برخی مطالب نیز در جستجو با کامپیوترها مورد توجه قرارگیرد.
 

Seo mobail


لینک سازی آگاهانه

لینک ها برای مدت زیادی بعنوان بهترین رتبه بندی بوده اند. لینک ها یکی از سه فاکتور مهم استراتژی سئو در بین محتوا و RankBrain است. براساس یک مطالعه که اخیرا توسط Stone Temple انجام شده نشان داده است که لینک ها از آنچه که ما فکر می کردیم قدرتمندتر هستند. باید خاطرنشان کرد، لینک ها به تنهایی برای بالا بردن محتوای ضعیف کافی نیستند و در سئو سایت به ما کمک چندانی نمی کنند.
لینک ها در صورتی به افزایش رتبه شما در سایت کمک می کنن که محتوای شما خوب و مرتبط باشد.
 

لینک سازی


بهینه سازی برای جستجو از طریق صدا

یکی از موارد قابل توجه در سال آینده سئو و بهینه سازی اسنیپت ها برای جستجوی صوتی است. جستجوی صوتی دارای پتانسیل بالایی می باشد به دلیل اینکه خیلی از افراد صحبت را به نوشتن ترجیح می دهند و ترجیح می دهند به گوگل بگویند بهترین مسیر خانه من کجاست و گوگل مسیر مناسب را نمایش دهد تا این که این موارد را در گوگل ترسیم کنند، این یکی از نمونه های کوچک پتانسیل جستجوی صوتی است.
بر اساس گزارش ترند های اینترنتی KPCB در سال 2016، جستجوهای از طریق صدا یا همان ویس سرچ (Voice Search) از سال 2008 تا کنون 35 برابر شده است و از سال 2010 رشد 7 برابری داشته است.
 

جستجو صدا


استفاده از URL های کوتاه

استفاده از URL هایی که با کلمات کلیدی مرتبط باشند و توصیفی باشند یکی از مهمترین استراتژی های سئو به حساب می آیند. برخی از مطالعات نشان می دهد که استفاده از URL های کوتاه تر ممکن است که منجر به رتبه های برتر شوند.
گرچه هیچ تعداد محدودی برای استفاده از کلمات نیست اما گوگل اشاره کرده است که هرچیزی بعد از 5 کلمه اعتبار نخواهد نداشت. هرگاه که ممکن بود، از کلمات کلیدی خود در چند کلمه ی اول URL خود استفاده کنید و سعی کنید، تا کل  URL خود را در حدود 5 کلمه نگه دارید.

 

بهینه سازی محلی

جستجوی محلی به معنای استفاده از موتورهای جستجوی ویژه اینترنت است که به کاربر ها اجازه می دهد جستجوی های محدود جغرافیایی را بجای یک فهرست، از دیتابیس سازمان یافته ی کسب و کار ارائه دهند.
در پست سئو و ترند های دیجیتال در 2017 Gianluca Iorelli  نوشته است :در یک دنیا که تنها موبایل حرف اول را میزند، مرتبط بودن جستجوی محلی باید بسیار بیشتر باشد. بنظر می رسد که این دلیل استراتژیک برای بروزرسانی مانند Possum و همه ی تست های محلی باشد که شاهد آنها هستیم. و همچنین مالکیت شرکتی به نام Urban Engines (موتور های شهری) که هدف آنها انالیز کردن اینترنت دستگاه های دیجیتال در حال حرکت است.
اگر شما هم یک جز محلی برای شرکت خود دارید، بهینه سازی برای جستجوی محلیتان ضروری است. از آنجایی که مشتری های شما رو به موبایل هایشان می آورند تا کسب و کار های محلی، محصولات و اطلاعات را پیدا کنند، پیدا شدن برای کلمات کلیدی جستجوی محلی یک الزام خواهد بود.
 

جستجو محلی


تمرکز بر روی افزایش تجربه ی کار با مشتری

 مدت هاست که میدانیم ارائه ی یک تجربه ی کاری کلیدی برای رتبه های برتر است. هرچند معیار های تجربه ی کاری( CTR، رتبه های برگشتی و غیره) همیشه یک نوع تبلیغ غیر مستقیم بوده اند. منظور از CTR  که مخفف Click through rate  می باشد، نسبت کاربر هایی که روی لینک خاصی کلیک می کنند به سایر کاربر هایی است که تبلیغات،صفحه و یا ایمیل را مشاهده می کنند. CTR اکثرا برای اندازه گیری میزان موفقیت یک تبلیغ انلاین و یا کمپین ایمیلی استفاده می شود. کی از راه هایی که می توانید با انجام آن از قدرتمند بودن CTR  خود اطمینان حاصل کنید این است که فراداده ی خود را بر اساس کلمات کلیدی خودتان بهینه سازی کنید.

 

CTR


استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای خود 

تحقیق درباره ی کلمه ی کلیدی یکی از جنبه های مهمسئو  سایت به حساب می آید. اگرچه، این موضوع نباید فقط گشتن به دنبال یک یا چند کلمه و یا عبارت برای استفاده در محتوای شما باشد. بصورت ایده ال، به دنبال عبارت های باشید که با عنوان اصلی محتوای شما ارتباط معنایی داشته  باشند. برای مثال، اگر قرار است که من برای یک صفحه وبلاگ نویسی کنم که درباره ی طرز تهیه ی یک کیک جنگلی سیاه است من به احتمال زیاد به کلماتی مانند "شکلات”، "گیلاس”   و یا "کرم زده شده” نیاز خواهم داشت. 
استفاده از این کلمات به گوگل اثبات خواهد کرد که شما بصورت کامل در حال پوشش موضوع محتوای خود هستید. و همچنین این را نیز اثبات خواهد کرد که شما مقاله ای مرتب و با جزئیات بیشتری دارید.
 

کلمات کلیدی


تولید محتوای طولانی تر

با بررسی سایت هایی که رتبه خوبی در گوگل دارند متوجه این موضوع خواهید شد که مطالبی که می نویسند بیش از 2000 کلمه است اما این به این معنی نیست که تنها طولانی بودن مطالب باعث افزایش رتبه در گوگل می شود بلکه طولانی بودن تنها یکی از عوامل است و باید به باکیفیت بودن و مرتبط بودن محتوا نیز توجه کرد. در کل می توان گفت تعداد کلمات در محتوا شما باید چیزی بین 1000 تا 2000 کلمه باشد.

سایت خود را سرعت بخشید

گوگل به اینکه سایت شما سرعت بالایی داشته باشد تاکید دارد. با توجه به اینکه ساختار جستجو و نمایش نتایج جستجو از طریق موبایل در حال پیشرفت است، سرعت بالای سایت اهمیت بیشتری می یابد. اخیرا گوگل بر اهمیت سرعت سایت برای موبایل ها نیز تاکید کرده است. گوگل در یک تحقیق جدید که ” نیاز به سرعت برای موبایل” نام دارد مشخص کرد که اگر بالا آمدن سایت بیش از 3 ثانیه طول بکشد، 53% بازدید کنندگان سایت را ترک می کنند. با توجه به این موارد بالا بودن سرعت سایت یکی ازمهمترین استراتژی های سئو است.

 تمرکز بر روی هدف و نیت کاربر 

در موارد بالا درباره استفاده از کلمات کلیدی توضیحی دادیم. از آنجایی که رابطه ی یک طرفه ی بین کلمات کلیدی و رتبه بندی از میان رفته است و یا حداقل تاثیر آن بسیار کمتر شده است بهینه سازی برای هدف کاربر ها نقش مهمی دارد.
این بدان معناست که نباید فقط بر روی یک کلمه ی کلیدی خاص تمرکز کرد بلکه باید به معنا و انگیزه دهی کلمات و عبارات دقت بیشتری داشت. سوالاتی وجود دارد که هنگام نوشتن محتوا باید پاسخ آنها را پیدا کنید تا کاربران بیشتری جذب سایت شما بشوند. در این جا چند نمونه از سوالات را به شما می گوییم: 
 زمانی که کاربر عباراتی را جستجو می کند واقعا بدنبال چه چیزی می گردد؟
 برای اینکه بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت محتوای خود جلب کنم باید از چه عباراتی استفاده کنم؟
 برای اینکه تنها رفت و آمد های عادی در سایت را به مشتری تبدیل کنم باید روی چه کلمات کلیدی تمرکز کنم؟

استراتژی هایی که در این مقاله گفته شد استراتژی سئو هستند که افراد متخصص و حرفه ای آنها را تایید می کنند. شما با بکارگیری ایت استراتژی ها در تولید محتوا سایت خود می توانید رتبه خوبی در گوگل کسب کنید.
 
 

جهت مشاوره و کسب اطلاعات در مورد خدمات ، تعرفه ها و قیمت های رهام وب همین حالا با ما تماس بگیرید

021 - 88652508

مقالات مشابه

کارشناس فروش