1. » »
  2. » بهترین شبکه اجتماعی در دنیا

بهترین شبکه اجتماعی در دنیا

یکی دیگر از خدمات شرکت رهام وب فعالیت در شبکه های اجتماعی برای تبلیغات و معرفی کسب و کار شماست.برای مشاوره و اطلاع از پکیج ویژه تبلیغات با کارشناسان ما تماس بگیرید.
 فیسبوک (Facebook)
بی شک بزرگ ترین و پرمخاطب ترین شبکه اجتماعی موجود در اینترنت هم از لحاظ تعداد کاربر و هم از لحاظ اسم و رسم فیسبوک است.این شبکه در فوریه 2004 تاسیس شد وبا بیش از 13 سال اداره و پشتیبانی مستمر، نزدیک به 1.6 میلیارد نفر کاربر فعال درماه را جمع آوری کرده است ، و همین امر بصورت خودکار این شبکه را تبدیل به یکی از بهترین شبکه ها برای اتصال مردم از سراسر جهان به کسب و کار شما می‌کند. بیش از یک میلیون کسب و کار کوچک و متوسط از این پلتفرم برای تبلیغ بیزنس خود استفاده می‌کنند. در آمریکا بیش از یک میلیون سازمان کوچک و متوسط آگهی های تبلیغاتی خود را روی فیس بوک منتشر می کنند و همچنین گفته می شود سازمان های بزرگ آمریکایی سالانه بیش از 100 میلیون دلار بودجه تبلیغاتی خود را به فیس بوک اختصاص می دهند.
 

 
توییتر (Twitter)
درتوییتر با استفاده از حداکثر ۱۴۰ کاراکتر شما میتوانید پست‌هایتان را ارسال کنید. از نظر برخی افراد این تعداد کاراکتر پاسخگوی نیازشان نبوده و روش مناسبی برای تبلیغات نیست. توییتر بین سال های 2014-2013 سریع ترین رشد را در میان شبکه های اجتماعی داشته و تعداد اعضای خود را 44 درصد بیشتر کرده است. این شبکه اجتماعی ماهانه 250 میلیون کاربر فعال دارد که روز به روز بر تعداد آنها افزوده می شود. نظریه کارشناسان به اینصورت است که توییتر را باید به اندازه فیس بوک جدی گرفت و آن را یکی از تاثیرگذارترین سایت های اینترنتی جهان دانست. این سایت هم اکنون بیش از 650 میلیون عضو ثبت شده دارد و 34درصد بازاریابان از توییتر برای فروش محصول و موفقیت حضور خود در بازار جهانی استفاده می کنند. طی چند ماه اخیر توییتر اعلام کرد برخی تغییرات در توییتر ایجاد شده که از مهم ترین آنها می توان به رفع محدودیت 140 کاراکتری برای نوشتن توییت ها اشاره کرد.
 


 
لینکدین (LinkedIn)
لینکدین به عنوان بزرگ ترین شبکه اجتماعی سازمانی در جهاننام برده می شود. این سایت شبکه های تحصصی در میان کارشناسان جهان ایجاد کره است و مدیران و کارمندان را به هم متصل می کند. این وب‌سایت یکی از محبوب‌ترین رسانه‌ها‌ی اجتماعی در بین شبکه‌های حرفه‌ای بوده و در ۲۴ زبان زنده‌ی دنیا در دسترس است. در حال حاضر بیش از 352 میلیون نفر در LinkedIn عضو هستند و با گذشت هر یک ثانیه دو عضو جدید به این شبکه اجتماعی افزوده می شود.
 


 
گوگل پلاس (Google Plus)
این سرویس شبکه اجتماعی تحت مدیریت گوگل خدمات خود را ارایه می دهد . کمتر از سه سال است که این شبکه اجتماعی فعالیت خود را آغاز کرده و ابتدا با سرمایه گذاری 500 میلیون دلاری فعالیت خود را آغاز کرد، و اکنون ارزش آن چند میلیارد دلار محاسبه می شود. به طور میانگین هر کاربر هفت بار در روز به صفحه اختصاصی خود در Google+ مراجعه می کند و در مجموعه سه ساعت و 46 دقیقه در آن حضور می یابد. بیشتر مطالبی که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، کمتر از 60 کاراکتر دارد و 6.97 درصد از ترافیک اینترنتی جهان در اختیار Google+ است.
 

 

یوتیوب (Youtube)
یکی از زیرمجموعه های گوگل یوتیوب است. یوتیوب بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین رسانه‌ی تصویری در بین شبکه‌های اجتماعی است. میزان ویدیوهای یوتیوب که هر دقیقه در فیس بوک مشاهده می شود، معادل 323 روز است و تقریبا 9 درصد سازمان های جهان آگهی های خود را روی آن منتشر می کنند. براساس آخرین آمار 81.9 درصد از تمام کاربران اینترنتی 14 تا 17 ساله جهان از یوتیوب استفاده می کنند و 72درصد بزرگسالان هم به آن سر می زنند.
 


 
پینترست (Pinterest)
پینترست به عنوان یک شبکه‌ی اجتماعی نسبتا تازه وارد شناخته می‌شود. این شبکه اجتماعی یکی دیگر از ابزارهای رسانه ای آنلاین محسوب می شود که طی مدت کوتاه پیشرفت قابل ملاحظه داشته است. هم اکنون بیش از 70میلیون کاربر فعال در این شبکه اجتماعی عضو هستند و بیش از 9 میلیون کاربر هم از طریق صفحه اختصاصی خود در فیس بوک وارد Pinterest می شوند. یکی ازکاربردهای این شبکه‌ی اجتماعی برای مشاغلی است که بازار هدفشان عمدتا خانم ها هستند چرا که بیش از نیمی از بازدیدکنندگان این رسانه را زنان تشکیل می‌دهند.
 
اینستاگرام (Instagram)
اینستاگرام یکی از رسانه‌ های تصویری اجتماعی است. بازاریاب ها این روزها اینستاگرام را یکی از بهترین پلتفرم های اجتماعی می دانند و توجه ویژه به آن دارند. اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بسیار کاربردی برای روایت انواع داستان های تصویری است و می تواند در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. این وبسایت در ۶ اکتبر سال ۲۰۱۰ راه اندازی شد و بیش از ۴۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و مالک اصلی آن هم فیسبوک است. تعداد بسیار زیادی از کاربران از این شبکه برای پست کردن تصاویر سفر خود، دنیای مد، غذاهای مختلف و مورد علاقه خود، هنر و سایر موضوعات مشابه استفاده می‌کنند. بیش از 300 میلیون کاربر جهانی در طول هر ماه به صفحه اختصاصی خود در اینستاگرام سر می زنند و روزانه 75 میلیون کاربر از خدمات آن استفاده می کنند. به طور کلی 20درصد کاربران اینترنتی جهان با اینستاگرام درگیر هستند و جوانان بزرگ ترین گروه مخاطبان این مجموعه اند.
 
Tumbir
به عنوان یکی از زیرمجموعه های یاهو توانسته است خود را به یکی از موفق ترین شبکه های اجتماعی جهان تبدیل کند وبلاگ Tumblr همانطورکه نسبتا یکی از مشکل‌ترین شبکه‌های ارتباط اجتماعی است، به عنوان یکی از جذاب‌ترین‌ها هم به شمار می‌رود. توسط این رسانه امکان پست کردن فرمت‌های مختلف، شامل: پست‌های نقل قول، چت، ویدئو و ارسال عکس و همچنین پست صوتی فراهم است. در Tumblrشما هیچ‌گاه برای نوع محتوایی که به اشتراک می‌گذارید با محدودیت مواجه نمی‌شوید. این شبکه‌ی ارتباط اجتماعی توسط دیوید کارپ در فوریه ۲۰۰۷ تاسیس شد و کاربران مهمان آن بیش از ۲۰۰ میلیون وبلاگ هستند.
 
تلگرام(Telegram)
در آگوست 2013 در روسیه راه اندازی شد اما در حال حاضر مقر اصلی آن در آلمان است. این شبکه در ابتدا بیشتر و فقط یک پیام رسان ساده بود و به تدریج با پدیدار شدن امکاناتی همچون گروه ها و کانال ها میتوان آن را یک شبکه اجتماعی تلقی کرد. در فوریه 2016 تلگرام اعلام کرد که بیش از 100 میلیون کاربر فعال بصورت ماهانه در این شبکه هستند و روزانه 350 هزار به این عدد اضافه میشود ، همچنین در سال جاری دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و پیام رسان واتس اپ که هر دو در مالکیت فیسبوک هستند اقدام به فیلتر و مسدودسازی لینک های تلگرام نمودند.
 
Flickr
فلیکر یک پلتفرم به اشتراک گذاری عکس و ویدئوست. این پلت فرم تصویری و شامل فیلم‌های آنلاین است که در ۱۰ فوریه سال ۲۰۰۴ ایجاد شده است و در سال ۲۰۰۵ زیر مجموعه یاهو شد. در هر روز بیش از 120 هزار وبلاگ در این شبکه اجتماعی به روز می شود و تاکنون 99 میلیارد عکس و مطلب روی آن قرار گرفته است. اعضای این شبکه اجتماعی روز 113.6 میلیون مطلب به اشتراک می گذارند و با هر بار ورود 28 دقیقه در صفحه شخصی خود گشت و گذار می کنند. تعداد کاربران ماهانه این شبکه اجتماعی موبایلی 199.1 میلیون نفر گزارش شده است.
 
با سپاس از همراهی شما
 

 

مقالات مشابه

کارشناس فروش