1. » »
  2. » تعیین رمز عبور تلگرام برای سیستم عامل اندروید، ios و دسکتاپ

تعیین رمز عبور تلگرام برای سیستم عامل اندروید، ios و دسکتاپ

پسوورد تلگرام


نحوه تنظیم رمز عبور برای تلگرام در سیستم‌ عامل‌های مختلف (اندروید، ios، ویندوز)

 یکی از روش های برای افزایش امنیت حریم خصوصی در تلفن همراه، فعال کردن رمز عبور و قفل امنیتی در گوشی است. این قفل امنیتی می تواند به صورت پین، الگوی یا اثر انگشت و سایر روش های بیومتریک باشد که باعث ایمن شدن کل دستگاه می شود.
با این وجود، در برخی موارد، استفاده از رمز عبور خاص برای برخی از برنامه ها مانند تلگرام یا اینستاگرام الزامی است. در ادامه به شما آموزش می دهیم که نحوه تنظیم رمز عبور برای پیام رسان تلگرام بر روی سیستم عامل های مختلف از جمله iPhone ، اندروید و ویندوز چگونه است.

تعیین رمز عبور تلگرام برای سیستم عامل اندروید، ios و دسکتاپ


 

نحوه تنظیم گذر واژه برای تلگرام در سیستم عامل اندروید

در نسخه اندروید تلگرام، به راحتی می توانید رمز عبور امنیتی چهار رقمی یا یک روش بیومتریک دیگر را برای تائید اعتبار فعال کنید. به عبارت ساده تر، شما می توانید از یک رمز عبور 4 رقمی برای ورود به پیام رسان تلگرام استفاده نمائید، یا از طریق اثر انگشت و تشخیص چهره به پیام رسان تلگرام وارد شوید. برای ایجاد یک رمز عبور برای تلگرام در سیستم عامل اندروید فقط کافی است مراحل زیر را با توجه به شکل انجام دهید:
  • ابتدا به قسمت Settings  یا تنظیمات تلگرام بروید.
  • در مرحله دوم به قمست Privacy and Security  یا حریم خصوصی بروید.
  • در مرحله سوم گزینه Passcode Lock  یا رمز عبور قفل را فعال کنید.
  • دکمه passcode lock  را فعال کنید و سپس یک رمز عبور چهار رقمی یا اثر انگشت را به عنوان رمز عبور تلگرام تنظیم کنید.

تعیین رمز عبور تلگرام برای اندروید


تنظیم رمز عبور برای تلگرام روی سیستم عامل ios

اگر شما دارای گوشی اپل با سیستم عامل آیفون هستید، نحوه تنظیم رمز عبور برای تلگرام در ios  کاملا مشابه اندروید است که در شکل زیر نحوه انجام کار نشان داده شده است:

تعیین رمز عبور تلگرام برای ios


تنظیم پسورد تلگرام در ویندوز

علاوه بر نسخه موبایل، رمز عبور دیگری نیز برای دسکتاپ تلگرام وجود دارد. روش انجام این کار برای نسخه های دسکتاپ مختلف از جمله ویندوز، لینوکس یا مکینتاش زیاد متفاوت نیست. ما در این مقاله فقط چگونگی تنظیم رمز عبور برای سیستم عامل ویندوز را توضیح می دهیم، چون از محبوبیت بالاتری در جامعه آماری برخودار است، مراحل کار به شرح زیر است:
  • در مرحله اول به بخش Setting  در پیام رسان تلگرام بروید.
  • در مرحله بعد گزینه Turn on local passcode  در قسمت حریم خصوصی فعال کنید.
  • در پنجر جدیدی که باز می شود یک رمز عبور تعیین کنید، سپس روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

تعیین رمز عبور تلگرام برای دسکتاپ

تعیین رمز عبور تلگرام برای دسکتاپ

تعیین رمز عبور تلگرام برای دسکتاپ


فراموش کردن رمز عبور تلگرام

اما یک مشکل که می تواند برای برخی از کاربر ها دردسر ساز شود، فراموش کردن رمز عبور تلگرام است. اگر رمز عبور پیام رسان تلگرام را فراموش کردید، برای ورود به حساب کاربری خود فقط یک راه حل وجود دارد، و آن حذف پیام رسان تلگرام ونصب مجدد آن بر روی سیستم عامل است.
برای انجام این کار، در سیستم عامل های آندروید و آیفون، فقط کافی است که تلگرام را به طور کامل حذف کنید و سپس دوباره برنامه تلگرام رانصب کنید. سپس اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کرده تا بتوانید به راحتی وارد حساب کاربری خود شوید.
اما در سیستم عامل ویندوز علاوه بر حذف و نصب مجدد تلگرام یک روش دیگر نیز وجود دارد، که در صفحه ی که برای وارد کردن رمز عبور است ظاهر می شود که به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به حذف تلگرام، به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کند. شما فقط کافی است روی دکمه خروج کلیک کرده، بعد از خروج از حساب می توانید یک باره دیگر نرم افزار تلگرام را اجرا کنید و سپس اطلاعات حساب کاربری خود را وارد کنید.

چگونگی غیر فعال کردن رمز عبور در تلگرام

اما اگر قصد دارید رمز عبور تنظیم شده در تلگرام را غیر فعال کنید، در هر سیستم عاملی که حساب کاربری شما نصب است فقط کافی است مراحلی که برای تنظیم رمز عبور انجام دادید را انجام دهید و در مرحله آخر با غیر فعال کردن رمز عبور قفل، پسورد تلگرام خود را غیر فعال کنید.

 

مقالات مشابه

کارشناس فروش