1. » »
  2. » نکات مهم و اساسی در طراحی لگو :

نکات مهم و اساسی در طراحی لگو :

نکات مهم و اساسی در طراحی لگو :
طراحی لگو برای وب سایت و اپلیکیشن
لگو نمایانگر و چشم انداز فعالیت سازمان شما میباشد. یکی از معمول ترین کارها بعد از طراحی سایت و اپلیکیشن طراحی لگوی مناسب است. در این مقاله تلاش ما بر این است تا بهترین نکات در زمینه طراحی اپلیکیشن را در اختیارتان قرار دهیم.البته  شایان به ذکر است که نمیشود برای طراحی ها تمام موارد را یکسان در نظر گرفت.
 
 


 1- طراحی لگو باید ساده باشد
لگویی که پیچیده باشد و شلوغ به سختی با کاربر ارتباط برقرار میکند و در ذهن بجا نمی ماند.
طراحی لگوی ساده نشان دهنده خلاقیت طراح و بیانگر ساده سازی ایده های پیچیده است.
میتوانید در ابتدای کار با دست طراح مد نظر را روی کاغذ نقاشی کنید تا یک نمای ظاهری از لگوی مورد نظر داشته باشید.
 
 2- سایز لگو
سایز و اندازه لگو باید به گونه ای باشد که در تمامی ابعاد ،سایز خیلی کوچک برای کارت ویزیت و یا سایز خیلی بزرگ برای استفاده در سربرگ مناسب باشد.برای استفاده در اپلیکیشن ساده و واضح دیده شود و یا هرجای دیگری که بخواهید از آن استفاده کنید. هر چه طراحی پیچیده تر باشد این امکان را سخت تر میکند.
پس زمان طراحی ابعاد مختلف را طراحی کنید تا مورد پسند مشتری قرار گیرد.
   
 
3- تعادل
تعادل طول و عرض در طراحی لگو بسیار تاثیرگذار است. در بعضی مواقع میتوان تقارن طول و عرض را نادیده گرفت، ولی این در صورتی است که شکل ظاهری آن در حالت بصری گیج کننده نباشد. لگوهایی که بصورت مربع و یا دایره هستند تاثیرگذاری و زیبایی بیشتری دارند.
 
 4- خصوصیت و رنگ
گاهی ممکن است مشتری از شما بخواهد در طراحی خود از متن و اشکال گرافیکی در کنار یکدیگر استفاده کنید.پیشنهاد میکنیم روی هر دو بصورت جداگانه کار کنید و در انتها کنار یکدیگر قرار دهید.
مسئله مهم دیگر استفاده از ترکیب رنگه های مناسب است و این را در نظر بگیرید که رنگ ها باعث برانگیخته شدن احساسات و حالات مختلف میشود.
هیچ وقت از رنگهای  خیلی روشن استفاده نکنید، به این دلیل که به خوبی دیده نمیشوند. همیشه 2 رنگ را در کنار یکدیگر بکار ببرید تاثیرگذاری و زیبای طرح لگو را به کاربر انتقال دهد. رنگ انتخابی شما در طرح لگو میتواند شناسه تشخیص سایت و یا اپلیکیشن شما باشد. به رنگ های چاپی دقت کنید.



 
5- سبک طراحی باید با ماهیت کمپانی همخوانی داشته باشد
در ابتدای کار درباره مشتری و مخاطبان کمپانی اش تحقیق کنید. این کار به شما این امکان را میدهد که متناسب با فعالیت و تاریچخه آن کمپانی لگوی مدنظر را طراحی کنید.
 لگویی که برای یک سوپرمارکت در نظر گرفته میشود باید با لگویی که برای یک سازمان اداری طراحی میشود متفاوت باشد.
 
6- لگو باید تاثیر فوری بگذارد
اگر لگو پیچیده باشد تاثیرگذاری مطلوب و سریع روی بیننده ندارد.
باید به نحوی باشد که چند ثانیه بعد از دیدن لگو بییننده را جذب کند و ماهیت کمپانی را تشخیص دهد.
 
7- تایپوگرافی را رعایت کنید
در انتخاب اندازه و نوع فونت دقت کنید. در نظر بگیرید که حتما لگو  بصورت tag line  نباشد ، ممکن است مشتری  بخواهد از طرح لگو را روی یک خودکار تبلیغاتی چاپ کند. طرح لگو باید خوانا باشد.
از فونت های معمول استفاده نکنید و سعی بر این داشته باشید تا لگوی متفاوت ارائه دهید.

تایپوگرافی


 
 8- از افکت استفاده کنید
با بهره گیری مناسب از برنامه های گرافیگی که دارای ابزارهای قدرتمند هستند استفاده مطلوب کنید. زیاده روی در این مسئله چندان خوشایند نیست.
 
 9- تاییده مشتری
لگوی آماده شده را حتما به مشتری نشان دهید و اجازه دهید مشتری هرآنچه را که میخواهد حذف و یا اضاف کند و تاییده نهایی را از مشتری دریافت کنید.
 
10- تاثیرگذاری
در از رونمایی لگو به بینندگان مدت زمانی که صرف نگاه کردن به لگو میشود بسیار مهم است. هرچه این مدت زمان بیشتر باشد، ضبط و نگهداری آن در حافظه بیشتر است.
 
 
با تشکر از همراهی شما
رهام وب
 

جهت مشاوره و کسب اطلاعات در مورد خدمات ، تعرفه ها و قیمت های رهام وب همین حالا با ما تماس بگیرید

021 - 88652508

مقالات مشابه

کارشناس فروش