1. » »
  2. » تفاوت وب سایت داینامیک و استاتیک

تفاوت وب سایت داینامیک و استاتیک

معمولا افرادی از سایت های استاتیک استفاده می کنند که احتیاجی به تغییر محتوای سایت خود ندارند و اطلاعات سایت آن ها در طول زمان تغییر چندانی نمیکند. به طور کلی به دلیل وقت گیر و پرهزینه بودن اعمال تغییرات در وب سایت استاتیک و عدم وجود امکانات مدیریتی، استفاده از این گونه سایت ها برای سازمان ها و شرکت هایی که می خواهند به طور مستمر اطلاعات درون سایت خود را تغییر بدهند، گزینه مناسبی نیست.
 

سایت های داینامیک ( پویا ):
به سایت هایی داینامیک(پویا) گفته می شود که نیاز به تغییر مداوم اطلاعات و محتوا داشته و دارای پنل مدیریت محتوا هستند و مدیر سایت می تواند بدون داشتن دانش طراحی وب به راحتی محتویات هر صفحه از سایت خود را ویرایش یا بروز رسانی نماید. بنا به نیازمندی و کاربرد سایت، طراحی و توسعه می یابند. هزینه های طراحی سایت  و نگهداری اینگونه وب سایت ها بیشتر از سایت های استاتیک بوده ولی هزینه های بعدی را در پی نخواهد داشت.

 
در یک سایت داینامیک کنترل تمام بخش های سایت مثل ایجاد و یا حذف یک صفحه، ویرایش محتویات هرصفحه و... برعهده مدیر سایت است. این گونه سایت ها مطابق با نیاز کاربر و بودجه او ساخته می شوند و انعطاف پذیر هستند. امروزه بیش تر سایت ها به صورت داینامیک طراحی می شوند مثل سایت های خبری، شبکه های اجتماعی و...
 
مقایسه سایت های داینامیک و استاتیک: 
هزینه اولیه طراحی وب سایت های داینامیک نسبت به استاتیک بیشتر است، اما در طراحی سایت های استاتیک هزینه هایی از جمله بروزرسانی،نگه داری وپشتیبانی کمتر از طراحی سایت های داینامیک است. در سایت های داینامیک بسیار آسان تر از وب سایت های استاتیک امکان بروز رسانی محتوا وجود دارد و و مدیر سایت از طریق پنل مدیریت میتواند تواند به راحتی در هر مکان و زمان محتوای سایت خود را تغییر دهد.
 
 
مدیریت سئوی قوی (برای بالا بردن رتبه سایت در موتورهای جستجو مثل گوگل) آپدیت شدن مداوم سایت لازم است. بنابراین وب سایت های سئو، عموماً داینامیک طراحی می شوند. با توجه به این که سایتهای داینامیک پنلی را در اختیار کاربر و مدیران قرار می دهند، هر کاربر و مدیر می توانند با کلمه کاربری و رمز عبور خود وارد پنل شوند و در نتیجه امکان توزیع مدیریت سایت در سیستم بین چند نفر، در این نوع از سایت ها وجود دارد.
 
با تشکر
رهام وب

جهت مشاوره و کسب اطلاعات در مورد خدمات ، تعرفه ها و قیمت های رهام وب همین حالا با ما تماس بگیرید

021 - 88652508

مقالات مشابه

کارشناس فروش