1. » »
  2. » تفاوت میان طراح وب و توسعه دهنده وب

تفاوت میان طراح وب و توسعه دهنده وب

 

طراح وب (web designer) کیست؟
طراح وب (web designer) فردی است که با بهره گیری از ابزارهای استاندارد طراحی، ظاهر وب سایت را طراحی کرده یا ارتقا می بخشد. عموماً طراحان وب از نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ و illustrator استفاده میکنند، این ظاهر گرافیکی در مراحل بعد با استفاده از HTML، جاوا اسکریپت، CSS و دیگر زبان های برنامه نویسی قابلیت نمایش در محیط وب پیدا میکند.

 
توسعه دهنده وب (web developer) کیست؟
فعالیت های توسعه دهنده وب بسیار شبیه طراح وب سایت است اما با این حال با آن کاملا متفاوت است. توسعه دهنده وب به مباحث کد نویسی تسلط زیادی دارد و بر خلاف طراح سایت (web designer)  بر روی back-end وب سایت کار کرده و اصول کارکرد وب سایت را برنامه نویسی میکند.

ممکن است طراح و توسعه دهنده وب سایت یک نفر باشد و کل فرایند طراحی و برنامه نویس یک وب سایت توسط یک نفر انجام شود. بزرگترین مزیتی که برای انجام طراحی وب سایت توسط web designer  و برنامه نویسی سایت توسط web developer  وجود دارد طراحی حرفه ای یک وب سایت کامل و جامع است. چرا که هر یک از این افراد با اشراف در موضوعات مربوط به تخصص خود میتوانند در کنار هم و در نتیجه ی همکاری با یکدیگر کاستی های عملکرد هر یک را نمایان ساخته و پروژه از هر لحاظ به صورت حرفه ای تری پیاده سازی شود. همچنین در نتیجه ی این همکاری چشم اندازی وسیع از اهداف و نحوه ی پیاده سازی یک پروژه روشن میشود و فرایند پیاده سازی پلتفرم به نحو مطلوب تری اتفاق خواهد افتاد.
در پایان میتوان گفت اگرچه کسب تخصص در هر یک از حوزه های web designing و web developing میتواند آینده شغلی حرفه ای به همراه داشته باشد اما باید گفت جهان امروز، جهان هم پوشانی علوم مختلف است. اگر یک طراح وب با دانش مربوط به توسعه وب هم آشنایی داشته باشد یا بالعکس، قادر خواهد بود مسیر پیشرفت شغلی خود را سریع تر کرده و در این حرفه به یک متخصص تمام عیار تبدیل گردد.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات در مورد خدمات ، تعرفه ها و قیمت های رهام وب همین حالا با ما تماس بگیرید

021 - 88652508

مقالات مشابه

کارشناس فروش