1. »
  2. » مزایای سایت های خبری

مزایای سایت های خبری


با پیشرفت روز افزون تکنولوژی به خصوص در دنیای اینترنت ، شکل خبر رسانی و اطلاع رسانی نیز تغییر یافت . در گذشته ی نه چندان دور ، عمده خبر رسانی ها از طریق روزنامه ها بود و مردم برای پیگیری اخبار روز ایران و دنیا باید هر صبح روزنامه  ی آن روز را تهیه می کردند . همچنین سرعت اطلاع رسانی اخبار بسیار کند بود . حتی با وجود رادیو و تلویزیون نیز ، گاهی خلع سرعت احساس می شد . اما با ظهور اینترنت و شکل گیری وب سایت ها بسیاری از سرویس های خبری با برپایی وب سایت خبری تحولی شگرف در دنیای اخبار و اطلاعات برای مردم به وجود آوردند . 

در تعریف یک وب سایت خبری باید گفت سایت خبری سایتی است که به صورت روزانه جدیدترین اخبار در موضوعات مختلف مانند اخبار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، هنری و غیره در آن قرار گیرد.

طبیعتا موضوعی که در سایت‌های خبری بسیار حائز اهمیت است این است که این گونه وب سایت ها نیازمند یک پشتیبانی بسیار قوی هستند چرا که دائماً باید اخبار و مطالب آنها در بخش وبلاگ سایت به روز رسانی شود.

و یک تیم تولید محتوا و نویسندگان قدرتمند مورد نیاز است که با بخش‌های مدیریت وبسایت آشنایی داشته باشند و بتوانند به صورت روزانه محتوای وب سایت را آپدیت کنند.

جهت آشنایی بیشتر با وب سایتهای خبری و ویژگی های یک سایت خبری خوب پیشنهاد می کنیم که ادامه این مطلب را دنبال نمایید و با ما همراه باشید.

مزایای طراحی وب سایت خبری نسبت به روزنامه ها و مجلات 

نسخه های چاپی روزنامه ها و مجلات به صورت پولی است و بسیاری از افراد به دلیل هزینه بر بودن ، از خرید آن صرف نظر می کنند . اما سایت خبری به طور رایگان این اخبار را پوشش می دهند .

1 - با طراحی سایت خبری می توانید در هر لحظه اتفاقات پیش آمده را منتشر نمایید . در حالی که روزنامه ها و مجلات حداکثر در روز یک بار چاپ می شوند و خبرها را انتشار می دهند . 
2 - امکان تعامل و درج نظرات کاربران از طریق سایت های خبری وجود دارد. اما در نسخه های چاپی، چنین امکانی وجود ندارد.
3 -امکان لایک و یا گزینش خبرها بر اساس علاقه مندی در سایت خبری وجود دارد. در صورتی که این ویژگی را روزنامه ها، مجلات و سایر نشریات، ندارند.
4 - بنابراین می‌توان گفت، طراحی وب سایت خبری از الزامات و نیازهای اساسی هر جامعه ای می‌باشد.
5 -امکان لایک و یا گزینش خبرها بر اساس علاقه مندی در سایت خبری وجود دارد. در صورتی که این ویژگی را روزنامه ها، مجلات و سایر نشریات، ندارند.
6 -در سایت های خبری ، کاربران می توانند خبرها ، ویدئو و سایر محتوا را با دیگران به اشتراک بگذارند . اما در نسخه های چاپی این امکان وجود ندارد .

موارد استفاده سایت خبری 

همانطور که از نام این نوع از وب سایت مشخص است ، عمده کاربرد آنها برای سرویس های خبر گزاری می باشد . بسیاری ازاین خبرگزاری ها به پوشش تمامی اخبار ریز و درشت ایران و جهان می پردازند . در کنار آنها برخی تنها اخبار یک حوزه را منتشر می کنند . به عنوان مثال فقط اخبار ورزشی یا اقتصادی را پوشش می دهند . و دیگر خبرها اهمیتی برایشان ندارد . همچنین برخی از استان ها ، شهرها ، روستاها و حتی محله ها نیز دارای یک وب سایت خبری هستند . 

تعریف دقیق رپورتاژ خبری 

رپورتاژ خبری یکی از روش‌‌های محبوب تبلیغات اینترنتی است که توسط بسیاری از کسب و کارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حقیقت نوعی از تبلیغات غیر مستقیم است، زیرا در این شیوه، پیام تبلیغاتی مد نظر در قالب یک محتوای با کیفیت در سایر سایت‌ها به کاربر ارائه می‌شود، محتوایی که به مخاطب اطلاعات مفیدی را ارائه می‌کند و نیاز و خواسته وی را پاسخ می‌دهد و از طرفی هم، به اهداف تجاری شرکت و روابط عمومی آن کمک می‌کند.

رپورتاژ خبری محتوای متنی و یا مقاله‌ای است که کسب و کارها آن را تدوین کرده‌اند و در ازای پرداخت هزینه، از سایت‌های خبری پربازدید می‌خواهند تا آن خبر را منتشر کنند. این کار، یک شیوه تبلیغاتی غیر رایگان است که در ازای پرداخت هزینه منتشر می‌شود.

در تعریفی دیگر، رپورتاژ خبری مطلب و پستی است که به نظر می‌رسد که یک مقاله باشد، اما در واقع یک محتوای تبلیغاتی پولی است که با پرداخت مبلغی در سایت‌های پربازدید منتشر شده است. در این محتواها، مانند سایر محتواهای انتشار داده شده در سطح وب، قرار است اطلاعاتی به کاربر ارائه شود، اما در پشت این ارائه محتوا، اهدافی تبلیغاتی نهفته است، تبلیغاتی که باید بتواند بر روی مخاطب تاثیر بگذارد و او را به انجام عمل مورد نظر تبلیغ‌دهنده ترغیب کرده و یا اثر خاصی را در ذهن او بر جای بگذارد.


منبع : 
https://hots-news.online

مقالات مشابه

کارشناس فروش