1. »
  2. » شکستن قفل آیفون

شکستن قفل آیفون

خیلی از کاربران برای حفظ امنیت گوشی خود روی آن قفل می‌گذارند تا اطلاعات آنها از دست دیگران در امان باشد، اما جالب است بدانید که با استفاده از یک دستگاه کوچک 170 دلاری می‌توان به راحتی پسورد 4 رقمی هر آیفونی را شکست و وارد آن شد.

حتما ا FBI بر سر باز کردن قفل آیفون تروریست سن برناردینو را شنیده‌اید. FBI سعی کرد با اعمال فشار، اپل را به باز کردن قفل این گوشی راضی کند، اما وقتی مخالفت اپل را دید، راه دیگری برای انجام دادن این کار پیدا کرد.
شاید فکر کنید شکستن قفل آیفون کار بسیار پیچیده‌ای است و تنها از دست سازمان‌های امنیتی و هکرهای بزرگ برمی‌آید، اما درواقع هرکسی می‌تواند با خرید یک دستگاه 170 دلاری رمز عبور آیفون را بشکند و وارد آن شود. به این دستگاه کوچک اصطلاحا IP BOX گفته می‌شود و قادر است در زمانی بین 6 ثانیه تا 17 ساعت پسورد 4 رقمی آیفون‌هایی را پیدا کند که از iOS نسخه 7 یا قدیمی‌تر استفاده می‌کنند.

 
سازنده این دستگاه می‌گوید که آن را برای کمک به افرادی ساخته است که پسورد گوشی خود را فراموش کرده‌اند و اطلاعات مهمی روی آن دارند که حتما باید به آنها دسترسی داشته باشند. فروش نسخه جدید IP BOX، که قادر است قفل آیفون‌هایی با iOS 9 را باز کند، از ماه آینده آغاز خواهد شد. در همین حال اپل در تلاش برای یافتن راهی است که FBI از طریق آن توانسته پسورد آیفون مذکور را به دست آورد تا در آپدیت‌های بعدی راه آن را ببندد.

مقالات مشابه

کارشناس فروش