1. » »
  2. » مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی در کسب و کار

مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی در کسب و کار

Social Marketing یا بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟
به طور کلی افزایش ترافیک سایت و جلب توجه مخاطبین برای رسیدن به اهداف تجاری از طریف شبکه های اجتماعی مثل فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر و ... بازاریابی شبکه اجتماعی گفته میشود. امروزه شاهد حضور بیش از پیش برند های مختلف در شبکه های اجتماعی هستیم اما همواره برخی از مدیران کسب و کار از مزایای داشتن بازاریابی شبکه های اجتماعی اطلاعی ندارند. بازاریابی شبکه های اجتماعی به زبان ساده نوعی از بازاریابی اینترنتی است که افراد از کسب و کارهای مختلف با هدف جذب مخاطبان بیشتر در این شبکه ها شروع به فعالیت میکنند.
 

 
 
یکی از مهمترین مزایای راه انداختن بازاریابی اینترنتی برای برند سازی و شناساندن کسب و کار ها در فضای مجازی به مخاطبین است. از این طریق شرکت ها می توانند با استفاده از اینترنت اخبار و محصولات و خدمات خود را به مخاطبان خود اطلاع رسانی کنند و در کنار آن مخاطبان جدیدی را نیز بیابند.
یکی دیگر از مزایای استفاده از شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها کاهش هزینه های بازاریابی است . در شبکه های اجتماعی از بودجه های سنگین و سرسام آور تبلیغاتی و برندینگ از طریق رسانه های جمعی و چاپی خبری نیست .
سرمایه گذاری در این شبکه ها به تولید محتوا و طراحی استراتژی و البته سرمایه گذاری زمانی نیروی انسانی شرکت شما معطوف خواهد شد که به نسبت رسانه های دیگر بسیار ناچیز است .
اکثر مصرف کنندگان قبل از انجام کسب و کار با یک شرکت خواهان بدست آوردن اطلاعات بیشتری از آن هستند. شبکه های اجتماعی به یک ابزار تحقیقاتی محبوب تبدیل شده اند. درگیر شدن با مصرف کنندگان در این رسانه ها منجر به  توسعه یک رابطه می شود و فرصتی را برای پاسخ به سوال مشتریان فراهم می کند، و  ایجاد یک تجربه مثبت با شرکت شما را تضمین می کند در نتیجه یافتن مشتریان بالقوه از مهمترین مزایای بازاریابی شبکه های اجتماعی است.
شبکه های اجتماعی به کسب و کارها این فرصت را می‌دهند تا در مورد مخاطبانشان به اطلاعات ارزشمندی برسند. اطلاعاتی مثل به چه چیزی علاقمند هستند و چگونه رفتار می‌کنند و … . این نکته بسیار مهمی هست که خیلی از کسب و کارها حتی آنهایی که حضوری فعال در شبکه های اجتماعی دارند از آن استفاده مناسبی نمی کنند.
 



 
 
این روز ها دسترسی به بسیاری از شبکه های اجتماعی از طریق موبایل بسیار ساده تر و فراگیر تر است. این موضوع سبب شده تا در حال حاضر اجرای کمپین های تبلیغاتی در شبکه های اجتماعی که اپلیکیشن موبایل آنها محبوبیت بیشتری دارد موفقیت بهتر و سریعتری را در اغلب موارد به همراه داشته باشد. از نمونه موفق ترین شبکه های اجتماعی موبایل می توان به اینستاگرام ( Instagram ) اشاره نمود که یک شبکه اجتماعی کاملا موبایلی است و این روزها شاهد فعالیت برند های مطرح کشور در این شبکه ی اجتماعی هستیم. موفقیت کمپین های بازاریابی در شبکه اجتماعی اینستاگرام به حدی بالاست که بازاریابی اینستاگرامی خود تبدیل به یک شاخه تخصصی از بازاریابی شبکه های اجتماعی گردیده است.
 

مقالات مشابه

کارشناس فروش