1. » »
  2. » بهترین ابزارهای طراحی UI/UX در سال ٢٠١٨

بهترین ابزارهای طراحی UI/UX در سال ٢٠١٨

بهترین ابزارهای طراحی UI/UX در سال ٢٠١٨
ابزارهای زیادی برای طراحی سایت وجود دارد و این ابزارها و نرم‌افزارها هر روز در حال پیشرفت هستند. بدون شک پس از علم و دانش در طراحی UI/UX استفاده از ابزار مناسب لازمه کار طراحان سایت می باشد.
در این مقاله سعی داریم چند مورد از بهترین ابزار­های طراحی UI//UX را به شما معرفی کنیم.

Adobe XD

 AdobeXD مخفف Adobe Experience Design CC است. این برنامه جدیدترین برنامه برای طراحی UI/UX است که توسط شرکت Adobe طراحی شده است، که با نام­های Project Comet و Adobe XD نیز در میان کاربران شناخته می شود. AdobeXD، نرم افزار طراحی UI/UX است. در واقع این برنامه را می‌توان، اولین نرم‌افزار شرکت Adobe درزمینه توسعه و طراحی اپلیکیشن­ ها و وب‌سایت‌ها دانست. هچنین نرم­ افزار AdobeXD جایگزینی مناسب برای فتوشاپ درزمینه طراحی نسخه پروتوتایپ و موکاپ است.
این برنامه برای اولین بار برای سیستم‌عامل‌های Macintosh عرضه شد، ولی چندی بعد به‌صورت نسخه بتا برای ویندوز هم ارائه شد. باگذشت زمان، Adobe XD هرروز بیشتر از قبل رشد کرده و به یک ابزار قدرتمند برای طراحان تبدیل شده است.

Adobe XD


طراحی که در کار خود از دو نرم‌افزار فتوشاپ (Photoshop) و ایلاستریتور(illustrator) استفاده می‌کند، به‌راحتی می‌تواند از Adobe XD به‌عنوان نرم‌افزاری باقابلیت پشتیبانی از هر دو نرم‌افزار یادشده، استفاده کند.
ویژگی مهم Adobe Experience Design CC که آن را با سایر نرم افزارها متمایز می کند، ساخت رابط­ های کاربری پیچیده بدون نوشتن حتی یک خط کد است.
  
تمامی ابزارها تنها با عمل Drag و Drop (کشیدن و رها) کردن به محیط کاربری اضافه می شوند و در نهایت کدهای حاصل در اختیار برنامه نویس پروژه قرار خواهند گرفت. به این ترتیب این برنامه میتواند مورد توجه بسیاری از برنامه نویسان و طراحان در همه سطوح تخصص قرار گیرد. طراحان و برنامه نویسان می ­توانند همه مراحل طراحی رابط کاربری برنامه مورد نظر خود را توسط Adobe XD به زیبایی و بدون دردسر و در زمان کمتری انجام دهند.
پس از آن­که با نرم افزار Adobe XD آشنا شدید، برخی از قابلیت های نرم افزار Adobe XD را به شما معرفی می­ کنیم:
  • ساخت پروتوتایپ (نمونه اولیه) تعاملی
  • انتشار و اشتراک گذاری پروتوتایپ برای بازخورد
  • ایجاد افکت‌های بلور به سادگی
  • قابلیت پیش نمایش طرح همراه با طراحی‌های تعامل اعمال شده
  • رابط کاربری ساده، کاربرپسند و کاربردی
  • پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز و مک
AdobeXD

Sketch App

نرم افزار Sketch یکی از نرم افزارهای نسل جدید طراحی دیجیتال است. این نرم افزار در دنیای طراحی اپلیکیشن ها یکی از محبوب ترین گزینه ها در سیستم عامل مک است. Sketch را می‌توان به‌عنوان بزرگ‌ترین رقیب Adobe در محیط طراحی دانست.
در سال‌های اخیر برنامه Sketch موفق شده که از فتوشاپ سبقت بگیرد و به یک رقیب جدی برای فتوشاپ تبدیل شود. این برنامه در مقایسه با سایر برنامه­ های Adobe ارزان قیمت ­تر است و برخلاف پرداخت ماهیانه Adobe CC با یک‌بار پرداخت حق عضویت، می‌توانید از قابلیت‌های قدرتمند این برنامه استفاده کنید.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات در مورد خدمات ، تعرفه ها و قیمت های رهام وب همین حالا با ما تماس بگیرید

021 - 88652508

Sketch از شیوه تولید و توسعه متن‌باز برای دسترسی اطلاعات و کدهایش استفاده کرده است، به همین دلیل کاربران می‌توانند با استفاده از sketchtoolbox پلاگین های سفارشی برای استفاده از این برنامه بسازند. برنامه Sketch به طراح کمک می‌کند تا هر نوع طراحی در هر زمینه‌ای، از طراحی آیکون تا اپلیکیشن های تلفن همراه را به‌راحتی اجرا و گسترش دهد. در واقع محیطی برای طراحی مینیمال بر اساس یک فضای نا محدود برای کار با لایه ها در هر سایزی است و شما آزاد هستید همه قسمت های نرم افزار اعم از پنل ها، پالت ها، پنجره ها، منو ها و هر چیز دیگری را کنترل کنید هرچند سادگی استفاده از مشخصات بارز این نرم افزار است اما یکی از قدرتمندترین ابزار ها و سیستم طراحی برداری را ارائه می دهد.

Sketch App

در اینجای مقاله می خواهیم شما را با 11 قابلیت کلیدی Sketch آشنا کنیم:
  • رنگ بندی منحصر به فرد
  • هینه سازی شده برای صفحه های نمایش رتینا و غیر رتینا
  • متغیرهای بولین برای ترکیب کردن شکل های ساده به شکل های پیچیده
  • خروجی اتوماتیک برای رزولوشن های متعدد در یک زمان
  • قابلیت ذخیره و ویرایش فایل های PDF, EPS و SVG
  • دارای ابزارهای مخصوص طراحان نرم افزاری ios
  • دارای ابزارهای مخصوص طراحان سایت
  • دارای ابزارهای طراحی آیکون و وکتور
  • رابط کاربری بسیار زیبا با قابلیت تغییر منوها
  • پشتیبانی از انواع فرمت های تصاویر ، آیکون ها و وکتورها
  • ابزارهای کامل و حرفه ای
  • انواع قلم ها و فیلترهای رنگی تصویر
  • محیط کاربری حرفه ای
 

Sketch App

Plant Version Control

در سال‌های اخیر برنامه‌های خوبی برای طراحان درزمینه کنترل نسخه ساخته‌شده است که یکی از آن ها، Plant است. با استفاده از پلنت طراح می‌تواند به‌راحتی فایل‌های خود را مدیریت کند و طراحی و واسط گرافیکی کاربر GUI را انجام دهد.
یکی از ویژگی‌های خوب پلنت، نسخه رایگان آن است. اگر شما هم از آن دسته طراحانی هستید که زمان برایتان بسیار باارزش است، بهتر است برای یک‌بار هم که شده پلنت را امتحان کنید.

 

plant 

Principle

Principle برنامه ­ایست که ساخت انیمیشن و طراحی را برای شما آسان کرده است. زمانی که طرحی را برای مشتری آماده می­ کنید مشتری علاوه بر طراحی آماده mockup، از شما انتظار ارائه یک انیمیشن در طراحی‌تان را هم دارد. شما به کمک این نرم افزار می­ توانید طراحی چشم­گیری را از خود به جای بگذارید و از ابزارهای خارق العاده آن استفاده کنید و مدیریت یک تیم توسعه دهنده را دست بگیرید. همچنین، این نرم افزار با صفحات رتینا سازگار است که می ­توانید بهترین اجرا را بر روی سیستم عامل مک خود داشته باشید.
Principle مانند اسکچ، تنها در دسترس کاربران مک قرار دارد ولی بدون شک از بهترین امکانات نرم‌افزاری درزمینه تولید انیمیشن‌ است. این برنامه یکی از بهترین راه‌ها برای روح بخشیدن به طراحی وب سایت یا موکاپ شما است.

نرم افزار Principle با استفاده از جدیدترین الگوریتم ­های طراحی سه بعدی توانسته است راهی جدید برای افراد خلاق باز کند. این نرم افزار همچنین با رابط کاربری هوشمند خود کمک می کند تا طرح های شما در ابعاد و اندازه مناسب طراحی شوند.
پس از آن­که با نرم افزار Adobe XD آشنا شدید، برخی از قابلیت های نرم افزار Adobe XD را به شما معرفی می­ کنیم:
  • طراحی گرافیکی و شهودی
  • ابزار فوق العاده برای پیاده سازی طرح های اولیه
  • طراحی نمونه های سه بعدی به صورت هوشمند
  • رابط کاربری ساده و آسان

Principle

  
در زمینه نمونه سازی دیجیتال نرم افزارهای مختلفی وجود دارد و زمانی که شما می­ خواهید نمونه سازی دیجیتال انجام دهید با انبوهی از برنامه­ ها رو­ به ­رو می­ شوید. اگر شما از آن دسته از طراحانی هستید که از زمان شروع ایده تا پیاده کردن آن از محیط دیجیتال استفاده می­ کنید، باید بگوییم که نرم افزار Figma مناسب کار شماست.
Figma برنامه‌ای قدرتمند برای طراحی دیجیتال است که تقریباً تمام روند طراحی را پشتیبانی می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد در محیط نرم‌افزار با سایر افراد گروه همکاری کنید.

فیگما از دیگر رقبای خود مانند Spaces from file-sharing site Hightail و Wake متمایز است؛ چرا که هسته داخلی فیگما یک ابزار ویرایش وکتور است. بنابراین نیازی به طراحی در Adobe Illustrator و سپس وارد کردن آن در فیگما نیست و طراحان می‌توانند مستقیم در خود فیگما به طراحی وکتور بپردازند. همچنین فیگما در درون مرورگر کار می‌کند به راحتی با اتصال به Cloud این امکان را می‌دهد که طراحان مختلف همزمان با هم به کار بر روی یک پروژه بپردازند.

اریخچه‌ی این برنامه بر می‌گردد به زمانی که WebGL به وجود آمد. تکنولوژی‌ای که به شما اجازه می‌دهد که رندرهای ۲D و ۳D را مستقیم در مرورگر و بدون نیاز به افزونه و ابزاری به انجام برسانید.
 

Figma


نرم افزارهایی که در این مقاله معرفی شد تعدادی از بهترین نرم افزارهای مفید و کاربردی برای طراحان UI و UX می باشد.
با ما همراه باشید

مقالات مشابه

کارشناس فروش