1. » »
  2. » ویژگی های یک اپلیکیشن موبایل حرفه ای چیست؟

ویژگی های یک اپلیکیشن موبایل حرفه ای چیست؟

 

ویژگی اپلیکیشن حرفه ای

 

 

امروزه استفاده ی گسترده از انواع گوشی های هوشمند منجر به توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر برنامه نویسی در حوزه اپلیکیشن های موبایل شده است.

کاربران با اپلیکیشن های مختلف موبایل میتوانند راحت تر و سریع تر از نسبت به سایت و جستجو در گوگل نیاز های خود را برطرف کنند. شاید بتوان گفت دسترسی بهتر و بیشتر کاربران بi اپلیکیشن ها مزیت بزرگ آنها در مقابل وب سایت ها است.

اما آن چیزی که اپلیکیشن های یکسان از لحاظ کاربری را از یکدیگر متمایز میکند به عوامل مختلفی بستگی دارد که ما در این مقاله سعی کرده ایم به چند مورد از مهمترین عوامل تاثیرگذار در طراحی یک اپلیکیشن موفق اشاره کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.


 

طراحی UI/UXمناسب

در بسیاری از شرکت های برنامه نویسی طراح رابط کاربری یا به اصطلاح فردی که گرافیک اپلکیشن ها و وب سایت را طراحی میکند وجود ندارد و شخص برنامه نویس یا تیم برنامه نویسی با تکیه بر تجربه و پروژه های مشابه یا استفاده از دیزاین های آماده گرافیک پروژه را انجام میدهند.

اما به دلیل دانش ناکافی برنامه نویس در طراحی استاندارد ui و ux اپلیکیشن، نتیجه کار مطلوب مشتری نخواهد شد و اپلیکیشن طراحی شده از لحاظ گرافیک توانایی رقابت با نمونه ها مشابه خود از لحاظ کارکرد را ندارد. پیشنهاد ما به شما این است که به دنبال طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن های حرفه ای هستید اهمیت طراحی آن را نادیده نگیرید.


اگر اپلیکیشن رابط کاربری استاندارد و حرفه ای داشته باشد:

 


* کاربران با اولین ورود میتوانند نحوه ی کار با اکثر بخش های اپلیکیشن را فرا بگیرند.


* طراحی گرافیک حرفه ای اپلیکیشن فضای آن را دلنشین تر میکند.


* کاربر با کمترین میزان کلیک میتواند به هدف خود برسد.


* اپلیکیشن در مدت زمان کوتاهی محبوب میشود.


حجم مناسب اپلیکیشن

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در طراحی یک اپلیکیشن موفق حجم مناسب آن می باشد. طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن با حجم مناسب با توجه به نوع کارکرد آن بعضا میتواند متفاوت باشد.

برای مثال اپلیکیشن های بازی به دلیل برخورداری از گرافیک سنگین تر از حجم بیشتر برخوردار هستند. در نهایت با برنامه نویسی بهینه و استفاده از اخرین ورژن های زبان های برنامه نویسی میتوان حجم اپلیکیشن را بهینه کرد.


اندروید و ای او اس در کنار یگدیگر

اگر به فکر راه اندازی اپلیکیشن برای خدمات خود هستید سعی کنید هر دو نسخه اپلیکیشن را برای کاربران مختلف خود پوشش دهید. امروزه کاربران ای او اس و اندروید انقدر زیاد هستند که شما برای راه اندازی پلتفرم خود برای مثال اگر کاربران ای او اس را نادیده بگیرید و صرفا برای کاربران اندروید اپلیکیشن خود را پیاده سازی کنید حجم وسیعی از مشتریان خود را از دست می دهید .

همچنین به دلیل توسعه برنامه نویسی در حوزه اپلیکیشن تکنولوژی هایی مانند react native و native script هزینه و زمان اجرای هر دو پلتفرم را کاهش داده است.

در طراحی اپلیکیشن ios و طراحی اپلیکیشن اندروید خود حتما برنامه ها و رقبای موجود را نیز در هر دو نسخه بررسی نمایید تا اپلیکیشنی زیبا با تجربه کاربری بالا برای خود به ارمغان آورید .


 

طراحی اپلیکیشن

 

بهبود مستمر و سرعت بالا

اپلیکیش خود را به روز نگه دارید. خدمت رسانی با کیفیت بالا زمانی معنا پیدا میکند که شما بتوانید در کمترین زمان ممکن کاربر را به خواسته اش برسانید. اگر در طول مدت مار با اپلیکیشن اپدیت هایی را ارائه دهید که کاربران بتوانند تغییرات را حس کنند متوجه میشوند پلتفرم شما پویا و زنده است و میتوانند با آن ارتباط بهتری برقرار کنند. همچنین سرعت لود اپلیکیشن یک فاکتور بسیار مهم در موفق بودن آن است که باید به آن در حین طراحی و برنامه نویسی اپلیکیشن و مدیریت آن توجه ویژه ای شود.


 

برخورداری از ابزار بازخورد

بازخورد کاربران میتوانند بهترین اطلاعات از نحوه کار آینده اپلیکیشن را به شما بدهد. اینکه شما بدانید کاربرانتان چه نیازی دارند قطعا بهتر قادر خواهید بود نیاز آنها را رفع کنید. بنابراین تهیه بخش هایی مانند تماس با پشتیبانی یا ارسال پیام به بخش پشتیبانی به شما کمک میکند بهتر بتوانید رضایت کاربران را نسبت به اپلکیشن خود جلب کنید.


گزینه هایی برای شخصی سازی

اپلیکیشن میتواند حس خوبی به کاربر منتقل کند زمانیکه کاربر بتواند با انجام یک سری از تنظیمات امکانات اپلیکیشن را برای خود شخصی سازی کند. وجود این نوع امکانات تا حد امکان میتواند جذابیت اپلیکیشن را دو چندان کند.

 

 

 

مقالات مشابه

کارشناس فروش