1. » »
  2. » سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

فرایند انجام سئو شامل تاکتیک های متنوعی است که در صورت پیاده سازی آنها موتورهای جستجو به ویژه گوکل وب سایت شما را جزو وب سایت های بهینه انتخاب کرده و در نتایج جستجو با رتبه ی مناسبی به کاربران نمایش میدهد. گاهی برای ارتقا سریع جایگاه وب سایت در نتایج سرچ گوگل از روش های غیر استاندارد و مخالف قوانین موتورهای جستجو انجام میشود و متاسفانه امروزه تعدادی زیادی از سئو کارها برای رسیدن به نتایج بهتر نسبت به رقبای خود به این روش ها متوسل میشوند. بنابراین در اجرای فرایند سئو سایت دو دسته بندی اصلی صورت میگیرد: سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه
 
 

سئو کلاه سفید (White Hat)
سئو کلاه سفید شامل مجموعه ای تاکتیک ها، روش ها و استراتژی هایی است که موتور های جستجوگر  به عنوان الگوریتم سئو این موارد را شاخص قرار میدهند و یک سئو کلاه سفید تمام این موارد را طبق استاندارد های موتورهای جستجو تبلعیت میکنند. در این روش سئو که به سئو اخلاقی هم معروف است زمان بیشتری میگذرد تا وب سایت در رتبه خوبی قرار بگیرد اما از انجایی که اصولی و طبق الگوریتم های استاندارد سئو انجام شده است نتیجه بلند مدت تری را در پی خواهد داشت.
 
سئو کلاه سیاه (Black Hat)
به عبارتي ديگر اصطلاح سئو کلاه سياه اشاره به مجموعه‌اي از دستورات دارد که به منظور فريب، بازي و دستکاري الگوريتم‌هاي موتورهاي جستجو با هدف بدست آوردن رتبه‌بندي بالا، بکار مي‌رود. اين مهم است که بدانيد اين‌ روش‌ها غير اخلاقي بوده و توسط هيچ موتور جستجويي تاييد نمي‌شود و بکارگيري اين روش‌ها خطر خارج شدن از فهرست پايگاه داده را براي هميشه را در بردارد. انجام تاکتيک‌هاي سئو کلاه سياه ممکن است باعث افزايش رشد ناگهاني در نتايج جستجو شود ولي مي‌تواند منجر به پرداخت جريمه و يا حذف کامل از فهرست پايگاه داده موتور جستجو شود.

جهت مشاوره و کسب اطلاعات در مورد خدمات ، تعرفه ها و قیمت های رهام وب همین حالا با ما تماس بگیرید

021 - 88652508

مقالات مشابه

کارشناس فروش