1. » »
  2. » الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

الگوریتم پاندا گوگل

 

الگوریتم پاندا گوگل اولین بار در 23 فوریه 2011 رونمایی شد. هدف از راه اندازی این الگوریتم بالابردن سطح کیفیت محتوا ارائه شده توسط وب سایت ها و حذف تدریجی وب سایت هایی با محتوا ضعیف تر از نتایج سرچ موتور جستجوی گوگل است.


پاندا گوگل چه چیزی را هدف قرار میدهد؟

1- محتوای بسیار کم: صفحات از وب سایت که محتوای کمی را به خود اختصاص داده اند. این صفحات بر اساس این الگوریتم اعتبار چندان بالایی ندارند. بررسی ها نشان میدهد که مقالاتی با 2000 کلمه مناسب سئو هستند و گوگل به این مقالات اعتبار بیشتری میدهد. البته گاهی صفحاتی با تعداد کلمات کمتری رتبه بالا تری میگیرد که میتواند دلایل مختلفی داشته باشد از جمله آنکه ممکن است محتوا آن صفحه آن قدر جدید باشد که گوگل به 500 کلمه هم رضایت دهد.


2- محتوای تکراری: محتوای تکراری یاDuplicate Content که بیش از یکبار در سایت خودتان منتشر میشود و یا دقیقا مانند این محتوا در وب سایت های دیگر پیدا میشود. از آنجاییکه گوگل همواره به دنبال نمایش بهترین و کاربردی ترین محتوا برای کاربران است بنابراین وب سایت هایی با محتوای تکراری را اولویت نمایش خود به کاربران قرار نمیدهد.

3- محتوای ضعیف: محتوایی که اطلاعات کم و کم ارزشی را در اختیار کاربران قرار دهد جزو محتوا های کم ارزش قرار میگیرد.


 

4- مزرعه محتوا Content Farming: صفحاتی که حجم زیادی از محتواهای کم کیفیت و نامنظم را صرفا با هدف افزایش بازدید سایت جمع آوری میکنن و به اصطلاح مزرعه ای از محتواهای کم کیفیت را گردآوری میکنند.


5- محتوای بی کیفیت تولید شده توسط کاربران: به محتوایی اشاره دارد که توسط کاربران مهمان در وب سایت منتشر میشود و برخی از آنها فاقد ارزش و اعتبار محتوایی است و معمولا دارای غلط املایی هستند.


6- نسبت تبلیغ به محتوای بیشتر است: اشاره به برخی وب سایت هایی دارد که با انبوهی از تبلیغات اینترنتی پر شده اند و علاوه بر آنکه محتوای با کیفیتی را به کاربر نمایش نمیدهند، کاربر با دیدن این حجم از تبلیغات سرگردان میشود.


7- محتوا نامرتبط با عبارت مورد جستجو: وب سایت هایی که برای مثال با آوردن محتوایی که حاوی کلمات کلیدی مورد نظر شماست، قصد افزایش ترافیک ورودی اش را دارد، اما با ورود به وب سایت اثری از آن محتوایی که دقیقا به دنبال آن بودید وجود ندارد.

الگوریتم پاندا

از کجا بدانیم الگوریتم پاندا بر روی سایت ما پیاده سازی شده است؟

  • مدت زمان زیادی طول میکشد صفحات وب سایتتان ایندکس شود.
  • تعداد بازدید کننده های وب سایت کاهش میابد.
  • پست هایی که قبلا در صفحات اول بوده اند و کلیک زیادی میخوردند اما دیگر در صفحات اول نیستند.
  • پست هایی که در صفحات اول قرار میگیرند و به سرعت سقوط میکنند.

 

با توجه به موارد بالا هدف گوگل از ارائه الگوریتم پاندا افزایش کیفیت محتوا وب سایت های مختلف است. بنابراین با توجه به مواردی که در بالا ذکر شد باید برای کسب و از آن مهمتر حفظ رتبه ی مناسب وب سایت در نتایج سرچ گوگل از به کارگیری محتواهای غیر کاربردی و تکراری پرهیز کنیم. برای بیشتر دانستن درباره شیوه های بهبود سئو سایت ، میتوانید به مقاله ی ترفند ها سئو سری بزنید!



جهت مشاوره و کسب اطلاعات در مورد خدمات ، تعرفه ها و قیمت های رهام وب همین حالا با ما تماس بگیرید

021 - 88652508

مقالات مشابه

کارشناس فروش