1. » »
  2. » ترفند های سئو

ترفند های سئو

یک راه برای آنکه در سئو بتوانید به رتبه ی بهتری دست پیدا کنید آن است که از تغییرات الگوریتم های سرچ موتورهای جستجوگر آگاه شود. آگاهی از ترفند های جدید سئو سایت موجب میشود شما از رقبایتان همواره یک گام جلوتر باشید. صنعت سئو همواره در حال تغییر است برای آگاهی از تحولات جدید با رهام وب همراه باشید:

رشد شتاب دهنده صفحات موبایل

شتاب‌دهنده‌ی صفحات موبایل (AMPs) یک پروتکل متن باز (open source) است که به وبمسترها امکان ساخت صفحات وبی را می‌دهد که با سرعت بالا در موبایل‌ها بارگذاری شوند.
ایده‌ی اصلی شامل تعدادی ابزار با ساختاری ساده است که سرعت لود وبسایت را تا چهار برابر و حجم صفحات را تا ۸ برابر کاهش می‌دهد. همین حالا هم گوگل به این سایت‌ها توجه زیادی نشان میدهد و برای آن‌ها ارزش بیشتری قائل می‌شود. پیش‌بینی‌ها می‌گویند هرچه بیشتر AMPs باشیم، بزرگان صنعت وب هم اهمیت بیشتری برای آن قائل می‌شوند.
 
 

رشد تراکم محتوا

مطالب تکراری برای اکثر کاربران خسته کننده است، چه اینکه یک مطلب واحد را چندین وبلاگ ترجمه کرده باشن و یا حتی همان مطلب را کپی کنند.
پیش‌ترها بازاریابان محتوا در تلاش برای ایجاد محتواهای کوتاه و خلاصه به تعداد زیاد بودند. ولی در سال‌های اخیر می‌بینیم که موتو‌های جستجو به محتواهای طولانی و جامع بیشتر اهمیت می‌دهند، برخی حتی به پست‌هایی با حداقل ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ کلمه معتقدند.
ولی حالا که وب پر از هر دو نوع محتوا شده؛ بازار محتوا هر دوی آن‌ها را نادیده خواهد گرفت و احتمالاً سمت و سوی سئو به سمت محتوایِ با ارزشِ بیشتر در حجم کمتر (چگالی یا تراکم محتوا) پیش خواهد رفت، تا آنچه خواننده به دنبال آن است را در کمترین زمان و حجم ممکن به او ارائه کند.

 


 یادگیری ماشین، کارکرد الگوریتم ها را تغییر میدهد

گوگل سال گذشته RankBrain را منتشر کرد که افق تازه‌ای برای یادگیری ماشین بود. توسعه‌ی الگوریتم مرغ مگس‌خوار هم رفته رفته باعث شده تا جستجو‌های محاوره‌ای کاربران را بهتر متوجه شود، و البته آپدیت‌های بعدی هم بر همین اساس خواهد بود.

 

 


برند سازی شخصی ، اسلحه ی مخفی برای سئو

با یک برند شخصی معتبر، به راحتی می‌توانید در وبلاگ‌های بزرگ پست‌های مهمان بنویسید، اعتماد کاربر را جلب کنید و مسلما ترافیک بیشتری به سایت خود روانه کنید.
حتی فیسبوک هم در حال پالایش الگوریتم‌هایش به سمت ارزش دادن بیشتر به پست‌های شخصی نسبت به پست‌های برند‌های بزرگ است.

 

 

 

بهینه سازی تجربه کاربری

تجربه‌ی کاربری (UX) همیشه در استراتژی سئو اهمیت قابل توجهی داشته است. گوگل سایت‌هایی که برای تلفن‌های همراه بهینه‌سازیشده‌اند را دوست دارد، سایت‌هایی که سرعت بارگذاری بالایی دارند، و آن‌هایی که ظاهر ساده و قابل درکی دارند و کابر از کارکردن با آن‌ها لذت می‌برد (با توجه به زمان سپری شده‌ی کابر در سایت و چند فاکتور دیگر برای گوگل قابل محاسبه است).
 
 


 

 

جهت مشاوره و کسب اطلاعات در مورد خدمات ، تعرفه ها و قیمت های رهام وب همین حالا با ما تماس بگیرید

021 - 88652508

مقالات مشابه

کارشناس فروش